22 april 2008

Innovatief offline media, guerillamarketing?!

Je hoort meer en meer over het gebruik van online media, social media, web 2.0 etc. Het is een belangrijke tak om met de consument te communiceren, maar vlak de offline media niet uit, ook hier zijn veranderingen waar te nemen, niet alleen met interactieve tv maar het kan ook simpelweg met een hoge drukspuit!

Zie hier voorbeelden van schone reclame, of is het guerillamarketing?


































Dit is niet het enige initiatief, Flogo, opgericht door twee mensen uit de special effects industrie, maakt sinds kort ‘floating cloud ads’. Vroeger keken we omhoog naar de wolken en zagen er allerlei figuren in, de fantasie van het kind van vroeger wordt nu waargemaakt!

Flogo beweert wolken te kunnen maken in elke denkbare vorm. Van de Nike Swoosh, het Apple logo tot en met het bekende Mickey Mouse ikoon.

De wolkvertenties zijn een mix van zeep en helium en worden via een omgebouwde sneeuwmachine gelanceerd.

De machine kan elke 15 seconde een nieuwe wolk creëren. De wolkvertenties zelf zijn ongeveer 60 cm lang en 30 cm breed en de Flogos kunnen een hoogte halen van 300 meter tot 6 kilometer. De wolkvertenties blijven, naar zeggen, kilometers lang zweven.

De wolken zijn overigens milieu- en vliegtuigvriendelijk.

www.flogos.net
Via: MSNBC

Bron: http://www.molblog.nl

1 opmerking:

flogos zei

Er is vorig jaar al veel over geschreven op verschillende blogs maar nu eindelijk zijn FLOGOS® ook in Nederland!
Vanaf heden is er een nieuwe manier van adverteren in de Benelux waarmee dit kan.
Sky-Advertising doormiddel van FLOGOS®; wolken die in de vorm van logo’s, door de lucht zweven.

Gisteren op donderdag 9 april was de officiële FLOGO® lancering in Utrecht op de beurs Event’09.
Showeffects Flogos Benelux® mag zich exclusief distributeur noemen van deze IAAPA award winnende en gepatenteerde vinding uit de Verenigde Staten.
Het aantal Flogo kantoren wereldwijd is sterk groeiende en vanaf komend seizoen is dus ook het Benelux luchtruim gevuld met deze opmerkelijke reclame vorm.
Met deze nieuwe manier van Sky Advertising kunt u in deze zwakke economische tijden uw bedrijf differentiëren door de massa te ontstijgen met opvallende promotionele stunts.

De eerste testcase heeft inmiddels onder de rook van Schiphol plaatsgevonden, bij ’s lands grootste bierbrouwer. FLOGOS® zijn volledig biologisch afbreekbaar en veilig voor het vliegverkeer. Er hoeven geen vergunningen voor worden aangevraagd.