3 oktober 2007

Offline creërt online buzz

Gratis online exposure en zo een buzz creëren rondom de introductie van een nieuw model Citroën.


Al kost dat wel wat in je offline campagne, in dit geval het inpakken van het gebouw, het is wel een mooie actie! Jammer dat de communicatie niet strak was afgestemd. De mail waarin Citroën alles uitlegde werd eerder ontvangen dan de mail van de ‘zogenaamde’ actie groep.

Zou het de online buzz creëren die verwacht wordt? We zullen het zien.

Molblog en Autoweek schrijven er in ieder geval al over.

“Ja, noem het maar communicatie-inflatie. Een nieuwe auto introduceren doe je niet meer alleen via tv en de krant, maar ook via veel free publicity. En dan via internet natuurlijk. Althans: als de blogs er over gaan schrijven.

Wat is er aan de hand?

Het gebouw van Citroën Nederland is vannacht volgehangen met actiespandoeken. Uiteraard niet door een anonieme actiegroepering ‘zoals aanvankelijk werd gedacht’ (schrijft Citroën rellerig) , maar door het eigen reclamebureau Euro RSCG Amsterdam.

Ter gelegenheid van de ‘vrijlating’ vandaag van Citroën’s eigen SUV: de C-Crosser."

Bron: Autoweek & Molblog

Geen opmerkingen: