2 oktober 2007

How to blog

De wereld van bloggers groeit nog steeds, toch kan niet iedereen schrijven. Er bestaat een verscheidenheid aan blogs van kwalitatief en kwantitatief zeer slecht tot zeer goed. In sommige bloggers (auteurs) schuilt een ware schrijver, toch is er volgens de volkskrant blog schrijver een vuistregel:

"Als je een gedachte, een mening of een gebeurtenis niet in 100 woorden kunt uitleggen, kun je beter zwijgen!"

"De gemiddelde internetter verliest zijn concentratie na één alinea tekst en zal – als hij toch de moeite neemt om door je woorden heen te worstelen – aan het einde van je zorgvuldig geschreven lange verhaal vol voorbeelden, vergelijkingen en ander ondersteunend materiaal echt niet meer weten wat je eerste zin was of wat er nu ook alweer precies in de eerste alinea stond, laat staan dat hij de essentie uit je tekst weet te halen."

Heb jij een mening?

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb wel een mening over dit onderwerp maar ik kan je niet verzekeren dat hij in 100 woorden vast te leggen is...

Sanne Scholte zei

Ik zeg; brand los!

Unknown zei

Volgens mij miste je de ironie achter mijn posting ;)

Sanne Scholte zei

Hmmm volgens mij had je mijn 'grapje' niet door. Haha hoezo miscommunicatie ;-)